Social Media – branding dla każdego?

Social Media – branding dla każdego?

Przy galopującej globalizacji i wszechobecnych mediach społecznościowych, coraz więcej firm zwraca uwagę na znaczenie tego drugiego elementu. Budowa własnej marki stała się o wiele prostsza niż kiedyś – w końcu, będąc przedsiębiorcą nie musimy wydawać tysięcy na reklamy w telewizji czy radio, a fundusze, które wpompowalibyśmy w reklamę, możemy przeznaczyć na branding i rozwój firmy od strony social media. Jak je wykorzystywać, aby biznes “kręcił się” jeszcze lepiej?

Social media plus

Co daje przedsiębiorcy obecność w social mediach? Coś, do czego ciężko było uzyskać dostęp kiedyś, bez internetu i Facebooka – komunikację z klientem. Dzięki interakcji z naszymi potencjalnymi klientami budujemy sobie dość specyficzne lobby, dzięki któremu możemy rozwijać swoją markę i pocztą pantoflową informować świat o naszych produktach. Komunikacja z klientami przez social media daje jeszcze jeden, ogromny plus – dzięki nim, możemy praktycznie natychmiast odpowiedzieć na potrzeby sygnalizowane nam przez ambasadorów naszej marki.

Kolejnym plusem jest błyskawiczny przepływ informacji – jeżeli w naszej ofercie pojawił się nowy produkt lub usługa, to poinformowanie klientów o tym fakcie, to kwestia napisania paru słów, dodania stosownej grafiki i publikacji na tablicy na Facebooku czy Instagramie. Wnioski nasuwają się same – social media to nie tylko platforma sprzedażowo-informacyjną, ale miejsce, gdzie możemy zbudować bardzo silną markę i wpływać na jej popularność, lub jej brak.

Przepis na sukces?

Rzecz jasna, samo założenie konta w social mediach czy konfiguracja profilu na dowolnym z nich to tylko początek, bardzo długiej i krętej drogi. W biznesie panuje błędne przekonanie, że dziś każdy może zostać człowiekiem od social mediów, wszak praktycznie wszyscy mają Facebooka, Instagrama czy (coraz częściej) Twittera. Niestety, rynek weryfikuje to założenie bardzo szybko.

Planowanie i koordynowanie pracami profesjonalnego fanpage’a biznesowego, regularne prowadzenie kampanii marketingowych czy rzetelna i angażująca komunikacja z klientami to umiejętności, które wymagają dużego nakładu pracy, czasu i z czasem doświadczenia. Kwestia czy zatrudnić speca od Social Mediów bezpośrednio w firmie, czy zainwestować w konkretną umowę z zewnętrzną, profesjonalną firmą, zajmującą się mediami społecznościowymi to bardzo ciężka decyzja. Z jednej strony, mamy pewność, że wszystko przejdzie również przez nasze biurko, jednakże właściwie ciężko jest ocenić doświadczenie i efektywność danej osoby. Z drugiej strony (agencja), mamy pewność, że za nasze kampanie w social mediach odpowiedzialni będą profesjonaliści.

Dodaj komentarz