Social media i reklama
Wielu przedsiębiorców reklamujących się w social media wybiera głównie Facebook czy Twitter. Jednak nie należy zapominać o serwisach takich jak LinkedIn, ponieważ on również może przynieść wiele korzyści dla twojej firmy.
Nie tylko Facebook czy Twitter
Pierwsze wrażenie, jakie wywołuje LinkedIn, to myśl, że jest to swego rodzaju internetowa baza CV. Patrząc jednak na to z szerszej perspektywy, można dostrzec, że jest to prężnie działająca platforma skupiająca przede wszystkim firmy oraz osoby z danej branży. Jest to miejsce, w którym znajduje się dużo potencjalnych partnerów do współpracy, klientów czy tzw. leadów biznesowych. Łatwo nawiązać kontakt z innymi użytkownikami, dzieląc się wspólnymi pasjami na forum.
Reklamowanie firmy przy pomocy LinkedIn
Sam system reklamowy opiera się zaś na podobnych zasadach rządzących ogólnie w social media. Tutaj również możemy promować dany artykuł, część oferty czy pokazywać informację o zaletach naszej firmy. W zależności od rodzaju prezentacji możemy stosować krótszą lub dłuższą formę treści.
Aby tworzyć efektywne kampanie reklamowe należy oczywiście zacząć od zdefiniowania grupy docelowej. Natomiast dalszym etapem jest określenie celu kampanii – pozwoli to na dobór odpowiedniej formy reklamowej.
Skupmy się na pozyskiwaniu leadów wykorzystując Landing Page z formularzem. Przy tego typu działaniach najlepiej sprawdzają się kampanie rozliczane za CPC (przekierowanie na witrynę).
Do wyboru mamy 2 typy reklam:
Sponored Updates – reklamy bazujące na wpisach Company Pages (profile firmowe) zawierające tekst, grafikę, video lub link z odpowiednią ikoną. Zdjęcia w promowanych postach powinny zachęcać do kliknięcia, wszelkie przyciski call-to-action są wskazane.
Reklamy tekstowe – to formaty bazujące w pełni na tekście lub niewielkiej (50×50 pikseli) grafice. Ich minusem jest rozmiar. Nie są to formaty bardzo dobrze widoczne, jednak ten pozorny defekt pozytywnie wpływa na wyniki kampanii, ponieważ im mniejszy format reklamowy, tym bardziej świadome jest kliknięcie. Wyniki z tego typu reklam osiągają nawet do 10% współczynnika konwersji!
Świetnym pomysłem na zwiększenie skuteczności reklam jest przygotowanie od kilku do kilkunastu różnych wariantów tekstowych i graficznych. Wbrew pozorom całkiem sporo możemy umieścić w tym niewielkim obszarze 50×50 pikseli. Mając wiele kreacji jesteśmy w stanie analizować dokładniej jakiego typu hasło lub grafika działa najlepiej oraz przez jaką grupę odbiorców dana reklama jest najchętniej klikana. Warto skorzystać z LinkedIn, by dotrzeć ze swoją firmą tam, gdzie chcesz!