Zakupy są momentem, gdy mamy kontakt z różnymi opakowaniami produktów. To wtedy możemy dostrzec różnice w projektowaniu opakowań, które przekładają się na sprzedaż zawartych w nich produktów. Dlatego producenci decydują się na korzystanie nowoczesnych technologii, które sprawią, że opakowania będą wyjątkowe i zachęcające do zakupu.
Projektowanie opakowań jest złożonym procesem, który bezpośrednio wpływa na sprzedaż produktów. Należy pamiętać, że stojąc na półce sklepowej wśród innych artykułów, nasz produkt powinien się wyróżniać. Wiele osób wtedy powie, że istotną rolę na sprzedaż produktu ma merchandising stosowany przez sklepy, lecz to czy nasz produkt zostanie zauważony, zależy wyłącznie od nas. Dlatego ważne jest, aby opakowanie wyróżniało się spośród konkurencji i przykuwało uwagę klienta.
Podczas przygotowywania projektu opakowania podstawowymi elementami jest: kolorystyka, czcionki oraz zdjęcia. Dysponując tymi informacjami, następnie przygotowywany jest projekt opakowania o określonych wymiarach. Istotnym aspektem jest tutaj schludna kompozycja i przejrzystość treści, która wpłynie na wyróżnienie istotnych informacji. Dobrze dobrana kolorystyka tworząca spójną całość wraz z treścią jest połową sukcesu. Innym istotnym czynnikiem wpływającym na odbiór informacji jest sposób jego wydruku. To on odpowiada za to jak opakowanie, będzie prezentować się w rzeczywistości przy normalnym świetle.
Klasyczne metody wydruku, jakie możemy spotkać w sklepach, opierają się wyłącznie na oddziaływaniu poprzez kolorystykę i kompozycję. Jednak dzisiaj jest to zdecydowanie za mało w porównaniu z tym, co umożliwiają nowoczesne technologie druku. Przykładem mogą być tutaj wydruki wykonywane przy wykorzystaniu technologii 3DS i lakieru sensorycznego. Wykorzystana technologia sprawia, że wydruk jest znacznie żywszy niż jego klasyczne odpowiedniki. Opakowania premium wykonane w technologii 3DS podnosi klasę produktu, dając tym samym wrażenie ekskluzywności i wyjątkowości. Jednym z elementów wyróżniających technologię 3DS jest wysoki połysk, który może być wykorzystany w podkreśleniu obrazów lub tekstu. W ten sposób wzmacniany jest marketing sensoryczny poprzez włączenie zmysłu dotyku, podczas kontaktu z opakowaniem posiadającym różną powierzchnię. Takie zjawisko wpływa na atrakcyjność postrzegania produktu, co następnie przekłada się na wzrost jego sprzedaży.