W wielu firmach, zwłaszcza działających w wielu krajach, niezbędne jest zadbanie o tani i efektywny sposób komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej. Doskonałym rozwiązaniem dla nich może być telefonia internetowa pozwalająca na efektywne tanie rozmowy. Co to dokładnie jest telefonia internetowa i jakie korzyści może przynieść twojej firmie?
Telefonia internetowa: co to dokładnie jest
Telefonia internetowa coraz częściej pojawia się w polskich firmach. Jest to technologia pozwalająca na wykonywanie połączeń głosowych za pośrednictwem specjalnego protokołu internetowego o nazwie VoIP. Mówiąc inaczej, komunikat głosowy nadawcy i odbiorcy jest przesyłany za pośrednictwem internetu: można to na dobrą sprawę porównać do przesyłania maili lub plików. Wszystko jednak dzieje się w czasie rzeczywistym. Jest to przydatne dla firm, gdyż telefonia internetowa jest o wiele bardziej tańsza, niż tradycyjne połączenia telefoniczne.
Telefonia internetowa dla firm: zalety i wady
Zaletą telefonii internetowej w firmie jest to, że można naprawdę dużo zaoszczędzić. Połączenia wykonywane są przez internet, który w dzisiejszych czasach jest w każdym przedsiębiorstwie. Jednak jest też to trochę wadą tego rozwiązania. Aby bez problemów korzystać z telefonii internetowej, to potrzebny jest internet o przepustowości co najmniej 128 kbit/s, inaczej mogą pojawić się zakłócenia. Tak naprawdę to większe firmy dysponują odpowiednia szybkością internetu, ale dla mniejszych firm może być to problem.
Usługi telefonii internetowej świadczone są przez specjalnych operatorów. Nie opłaca się samemu instalować tego narzędzia, gdyż odpowiednia infrastruktura jest kosztowna i bardzo specjalistyczna. Nie musisz mieć własnej serwerowni, instalować sprzętu i zatrudniać specjalistów: to wszystko gwarantuje właśnie operator.
Telefonia internetowa zapewnia również bardzo dobrą jakość rozmów, przy założeniu, że prędkość połączenia internetowego jest odpowiednia.
Kolejną zaletą telefonii internetowej są automatyczne przekierowania. Jeśli ktoś do nas dzwoni na numer X i nie uzyska połączenia, to automatycznie przekierowywany jest na wskazany numer Y. W ten sposób można łatwo ograniczyć ilość nieodebranych połączeń w firmie. Nie trzeba też podawać swojego prywatnego numeru klientowi – nawet jeśli zadzwoni do nas, gdy nie ma nas w biurze i nie możemy odebrać telefonu stacjonarnego, to od razu zostanie on przekierowany na komórkę służbową lub prywatną.