Budowanie świadomości marki to popularna technika marketingowa polegająca na tworzeniu pozytywnego wizerunku firmy w oczach konsumenta. Jest to tak zwany branding, który można łatwo rozbudowywać. W tym celu możemy wykorzystać np. papier do pakowania z logiem naszej firmy.
Marka jest koncepcją, którą klienci kojarzą z oferowanymi przez firmę produktami i usługami. Na rozpoznawalność danej marki wpływa zatem jej nazwa, logo, jakość produktów, skuteczna reklama oraz opakowanie, którym dziś po części się zajmiemy.
Papier do pakowania, a pierwsze wrażenie
Konsumenci to wzrokowcy. Każdy z nas robiąc zakupy, kieruje się przede wszystkim zmysłem swojego wzroku. Wybierając nowy produkt kierujemy się jego ceną, a także wyglądem, na które składa się logo i opakowanie. Niewielkie detale mają zatem wpływ na budowę świadomości marki w oczach klientów. Ten prosty element przekłada się bezpośrednio na nasz zysk. Jako właściciel sklepu internetowego możesz wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Dzięki niewielkim zmianom przekonasz się, jak bardzo wygląd paczki, którą wysyłasz do swojego klienta, może wpłynąć na zysk firmy.
Najprostszym sposobem na zbudowanie silnej świadomości marki jest zmiana opakowania. W tym celu należy zrezygnować z nudnych i standardowych pudełek oraz taśm. Zamiast nich warto wprowadzić personalizowany papier do pakowania z logiem Twojej firmy, taśmę z nadrukiem i kartonowe pudełka z nazwą firmy. Tak spersonalizowane elementy paczki dla klienta sprawią, że odbiorca od razu będzie wiedział od kogo dostał paczkę. Dodatkowo tak zapakowana przesyłka będzie wyglądała dużo lepiej i estetyczniej. Dzięki temu stworzysz pozytywne skojarzenia z Twoją marką w świadomości konsumenta i zapadniesz na długo w jego pamięci.
Nie tylko opakowanie się liczy!
Nieodzownym elementem brandingu jest także promowanie przedsiębiorstwa w Internecie. Przejrzysta strona internetowa Twojej firmy i profile społecznościowe zapewnią Ci stały kontakt z klientami. Jest to ważny aspekt, którego nie wolno pomijać w budowaniu rozpoznawalności marki i jej silnej pozycji na rynku.
Prowadząc media społecznościowe pamiętaj, aby ustalić miesięczny harmonogram swoich działań i aktywności. Jeżeli nie będziesz regularnie informował klientów o tym co się dzieje w firmie, to najprawdopodobniej zostaniesz zapomniany. Ważne jest także to, abyś starał się na bieżąco odpowiadać na wszystkie komentarze i wiadomości swoich odbiorców. Dzięki temu podtrzymasz z nimi kontakt, który jest kluczem do sukcesu. W budowaniu skutecznym brandingu pomoże Ci także inwestycja w reklamę internetową oraz pozycjonowanie Twojej strony internetowej.