Wszystko co powinieneś wiedzieć o infolinii

Wrzesień 30, 2019 By admin

Wszystko co powinieneś wiedzieć o infolinii

Większość znanych firm posiada własne infolinie, dzięki którym klienci bez problemu mogą skonsultować problem lub wątpliwości. Infolinie udostępniają nie tylko prywatne firmy, ale także fundacje i ośrodki, które pomagają osobom w potrzebie.

Kontakt z infolinią – czy jest darmowy?

Numery na infolinie zaczynają się zwykle od charakterystycznych cyfr 0-800 i są to zwykle infolinie darmowe. Nie dotyczy to jednak wszystkich numerów. Te zaczynające się od 0-801 czy 0-804 są z reguły płatne, a opłata pobierana jest jednorazowo za całe połączenie lub za jeden impuls. Wynika to z tego, że każda firma może wykupić taki numer i dowolnie go spersonalizować, jest zobowiązana przy tym do ponoszenia opłat za utrzymanie numeru – stąd wynikają często wysokie opłaty. Wiele firm nadal jednak zapewnia swoim klientom darmowy kontakt z działem obsługi klienta, a część infolinii jest dostępna całodobowo przez cały tydzień.

Pamiętajmy, że informacje o koszcie połączenia zawsze powinny być umieszczone na stronie internetowej firmy w widocznym miejscu. Część operatorów telefonii komórkowej posiada płatną infolinię, ale możemy skontaktować się z nimi bezpłatnie drogą online.

Kontakt z obsługą klienta – nie tylko przez telefon!

Choć kontakt za pośrednictwem telefonu nadal jest najpopularniejszą formą kontaktu, z biurem obsługi klienta możemy skontaktować się także na inne sposoby. Możemy wysłać wiadomość e-mail, w której opiszemy naszą sprawę lub zostawimy dane kontaktowe, dzięki którym pracownicy skontaktują się z nami sami.

Wiele firm udostępnia na swoich stronach internetowych specjalne formularze kontaktowe, dzięki którym skontaktujemy się z odpowiednim działem w firmie. Odpowiadając na kilka prostych pytań będziemy mogli wybrać formę kontaktu – głosową, wideorozmowę lub czat. Mamy więc także inne drogi komunikacji, wybór należy zatem do nas.

Gdzie znaleźć numer na infolinię

Na szczęście nie musimy już wertować opasłych tomów książek telefonicznych. Najprostszym sposobem znalezienia numeru na infolinię, której potrzebujemy jest znalezienie strony internetowej konkretnej firmy w wyszukiwarce. Zwykle dane do kontaktu takie jak adres, czy numery telefonu do obsługi klienta znajdziemy na górze lub dole strony, a także w zakładce ‘Kontakt’.

Pamiętajmy, że z firmą nie musimy kontaktować się tylko telefonicznie. Możemy wysłać wiadomość e-mail, a część firm znajdziemy na Facebooku. Wówczas możemy skontaktować się z firmą zostawiając wiadomość za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jeśli jednak zależy nam na bezpośrednim kontakcie z pracownikami działu obsługi klienta, zdecydujmy się zatelefonować i dokładnie opisać sedno sprawy.

COMMENTS

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *