Dyskonty robią w Polsce zawrotną karierę – a co z małymi sklepikami?

Dyskonty robią w Polsce zawrotną karierę – a co z małymi sklepikami?

Duże dyskonty robią w Polsce furorę i notują rekordowo wysokie obroty, a ich właściciele wzbogacają się na potęgę. Założyciel sieci Dino jest już w rankingu 100 najbogatszych Polaków, a jego fortuna wciąż rośnie w szybkim tempie. Nic więc dziwnego, że dyskonty robią w Polsce zawrotną karierę, a posiadanie takowego jest niemal gwarancją sukcesu. Trzeba tylko znaleźć odpowiednie miejsce do założenia swojego sklepu.

Odpowiednia lokalizacja

Niestety większość dobrych lokalizacji w dużych i średnich miejscowościach jest już zajęta przez duże sieci handlowe. Małym sklepikarzom pozostało poszukiwanie wolnego terenu w niewielkich miejscowościach i liczenie na to, że uda się zdobyć klientów. Trzeba jednak czymś się wyróżnić, by zdobyć ich serca oraz portfele. Na szczęście niewielkie, rodzinne sklepy mogą upatrywać swoich szans właśnie w swojej kameralności. Ludzie w większości wolą robić zakupy u kogoś, kogo znają. Miła pani Jola ze sklepu z pewnością dobrze i szczerze doradzi, która szynka będzie najlepsza, a przynajmniej tak sądzi klient. Małe sklepy mają więc tę przewagę nad konkurencją, że konsument wie u kogo kupuje. Często zna właściciela, który bywając w swoim sklepie regularnie, wzbudza zaufanie i sympatię odwiedzających. To z kolei przekłada się na to, ile i co wkładają oni do koszyków.

Reklama na miarę

Nie oznacza to jednak, że sklepy wielkopowierzchniowe nie korzystają z podobnych form marketingu. Ich spece od reklamy doskonale wiedzą, jak dotrzeć do klienta, który oczekuje rodzinnej atmosfery. Spoty promocyjne, które możemy zobaczyć w telewizji przyciągają luźną atmosferą oraz wzbudzają sympatię klienta do danej marki. Gdy dołoży się do tego liczne promocje, jak tanie soboty, czy tydzień przecen, jasnym jest, że klient chętnie odwiedzi taki sklep, nawet jeśli jest on niemiecki, czy portugalski.

Dobry produkt, miła obsługa i rozwój

Mali sklepikarze jednak nie muszą całkowicie załamywać rąk. Na rynku jest jeszcze sporo miejsca i z pewnością zmieści się na nim kolejny mały sklep, jeśli tylko będzie potrafił zaspokoić oczekiwania swoich klientów. Dobry asortyment, jakościowe produkty oraz sympatyczny personel to klucze do sukcesu. Trzeba jednak dołożyć do tego jeszcze odpowiednią lokalizację. Wynajęcie lokalu w dobrym miejscu nie jest niestety tanie i na początku przedsiębiorca może mieć kłopot ze sfinansowaniem takiego przedsięwzięcia. Wtedy najlepszym wyjściem będzie zaciągnięcie kredytu na rozwój działalności. Pozwoli to na otwarcie sklepu w takim miejscu, do którego chętnie będą przychodzić klienci, a to jest przecież najważniejsze.

Dodaj komentarz