Każda działalność, która przynosi zyski i jest prowadzona w sieci to e-biznes. Mogą to być specjalne portale społecznościowe, sklepy internetowe czy usługi. Pomysłów na prowadzenie biznesów w sieci jest bardzo dużo, głównie dlatego, że Internet szybko się rozwija i zyskuje coraz to więcej użytkowników. Z tego też powodu wielu ludzi zrozumiało, że wiedzą na temat biznesu warto się dzielić i inicjują otwarte lub zamknięte spotkania dla osób związanych z szeroko pojętą branżą internetową.
W całej Polsce odbywa się ich kilka i są cykliczne – barcampy, to jedyne miejsce gdzie można porozmawiać o e-biznesie z ludźmi, którzy mają prosperującą działalność lub po prostu pomysł. Często na tego typu spotkaniach są przeprowadzane ciekawe prezentacje, które mogą pomóc w prowadzeniu działalności w Internecie.
Idź z duchem czasu
O biznesie w sieci nie nauczysz się z książek do marketingu i zarządzania. Również Internet – choć kipiący od poradników – nie zastąpi rad osób, które na co dzień pracują w wirtualnym świecie. Nie ukrywajmy również, że sieć to szybkie i wciąż rozrastające się medium, które nie sposób jest we własnym zakresie ogarnąć.
Barcamp to odpowiednie miejsce, gdzie można wymienić się doświadczeniami – jak zdobyć klientów, jak podnieść oglądalność strony, jak zaprojektować komunikację z klientami i jak się promować, oraz wiele, wiele innych i ważnych tematów można poruszyć z uczestnikami spotkania.
Słuchaj specjalistów…
Ze względu na to, że w sieci spotykają się różne branże, to na barcamp’ ach można spotkać wielu specjalistów różnych dziedzin, niekoniecznie związanych z e-biznesem. Jest to obopólna korzyść bowiem, następuje wymiana ciekawych informacji i obserwacji.
Nierzadko na spotkaniach można spotkać więc marketingowca, który wykorzystuje sieć do promocji, PR-owca, który w sieci kreuje wizerunek firmy, handlowca, który szuka wirtualnych klientów a nawet… inwestora, który jest skory do zainwestowania swoich pieniędzy w twój niebanalny pomysł na biznes!
Bądź liderem branży
Na spotkaniach typu barcamp można dowiedzieć się o wielu ciekawych zastosowaniach i studiach przypadku. Z każdej prezentacji można wynieść coś dobrego dla własnego biznesu. Pewne działania można usprawnić, a inne odrzucić aby nie tracić pieniędzy, lub nie popełnić błędów innych. Mając wiedzę z różnych branż i od liderów internetowych biznesów mamy szansę na budowanie własnego sukcesu!
Barcamp to stosunkowo młody rodzaj spotkań biznesowych. Skupia on zazwyczaj specjalistów z danej branży i około branżowych, aby pogłębić wiedzę, zawiązać ciekawe relacje a wszystko po to aby odnaleźć się w trudnym świecie biznesu. Barcamp’y przeznaczone są dla wszystkich osób zainteresowanych tematem, często więc spotkania mają charakter otwarty, a dyskusja nie jest zobowiązująca. Najprężniej działającym barcamp’em w Polsce jest katowicki „Spodek 2.0” ściśle związany z branżą internetową odbywający się średnio, co trzy miesiące.