E-mail marketing
Na rynku dostępnych jest naprawdę wiele strategii reklamowania własnej firmy. Dzisiaj pokażę Ci, jakie korzyści płyną z wykorzystania poczty e-mail przy działaniach marketingowych. Najpierw wypadałoby poznać to zagadnienie od samych fundamentów.
E-mail marketing w teorii
Jest to strategia marketingowa polegająca na wysyłaniu wiadomości e-mail o charakterze promocyjnym bezpośrednio do Twojej grupy odbiorców. Wiele firm korzysta właśnie z tego rodzaju działań, dlatego teraz dowiesz się, dlaczego e-mail marketing jest tak popularny.
Jak to robić?
Przed przeprowadzeniem skutecznej kampanii e-mailowej powinieneś wiedzieć o kilku rzeczach, które zwiększą Twoją skuteczność:
- Zbuduj swoją grupę mailingową– Zacznij od tworzenia listy kontaktów, na której będą osoby, które dobrowolnie podały swoje adresy e-mail. Możesz je zbierać za pomocą formularzy rejestracyjnych na swojej stronie internetowej czy w mediach społecznościowych. Upewnij się, że masz wyraźną zgodę na wysyłanie wiadomości e-mail i przestrzegaj przepisów dotyczących ochrony danych, takich jak RODO.
- Podziel listę na podgrupy– To pomoże Ci lepiej dostosować treść Twoich wiadomości do konkretnych podgrup. Kieruj się takimi kryteriami, jak: wiek, płeć, wcześniejsze zakupy itp.
- Stwórz wzory wiadomości– Skonstruowanie odpowiedniej, angażującej oraz przykuwającej uwagę treści jest niezwykle istotne. Pamiętaj, żeby Twoje wiadomości były zwięzłe, ale zawierały najważniejsze informacje oraz tzw. haki na uwagę, np. w postaci ilustracji. Możesz zwracać się do swoich klientów bezpośrednio (używaj ich imion, zawieraj zwroty takie, jak: dla Ciebie, Twoje itd.), to sprawi, że Twoje wiadomości będą miały większy feedback.
- Ustaw stopkę mailową– Twoja stopka mailowa pełni rolę wirtualnej wizytówki, dlatego warto jest o nią zadbać. Dopilnuj, żeby znalazły się na niej najważniejsze informacje (Imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, nazwa i NIP firmy). To sprawi wrażenie profesjonalizmu i pomoże Ci wzbudzić zaufanie u Twoich klientów.
Dlaczego warto z niego skorzystać?
E-mail marketing ma naprawdę wiele zalet:
- Odpowiednie dobranie grupy docelowej i dostosowanie wiadomości właśnie do niej, daje Ci wysokie prawdopodobieństwo skuteczności Twoich działań.
- Treść e-maili sprawiająca wrażenie bezpośredniości i indywidualności da Twoim klientom poczucie wyjątkowości, co ułatwi Ci budowanie relacji z nimi.
- Kampania e-mail marketingu nie wiąże się z wysokimi kosztami. Wszystko w rękach Twojej kreatywności, ponieważ narzędziem do Twoich działań będzie darmowa poczta elektroniczna.
- Stosunkowo łatwo będziesz w stanie zbudować liczną bazę kontaktów, dzięki powszechności e-maili.
Sprawdź już teraz!
Jak widzisz, e-mail marketing jest naprawdę korzystny i stosunkowo mało wymagający, dlatego wprowadź zmiany do swojej firmy i zacznij działać już teraz, żeby rezultaty pojawiły się wkrótce.
Powodzenia!