Jak nawiązywać współpracę z influencerami?

Jak nawiązywać współpracę z influencerami?

Influencer marketing to bez wątpienia jeden z najdynamiczniej rozwijających się kanałów promocyjnych. Na działania reklamowe ze znanymi osobistościami świata internetu decyduje się coraz więcej marek reprezentujących wiele odmiennych branż. Jakie kroki należy podjąć, aby upewnić się, że współpraca z influencerami przyniesie nam oczekiwany rezultat – zarówno sprzedażowy, jak i wizerunkowy? Poniżej prezentujemy 3 kluczowe czynniki, które zwiększą szansę na sukces przeprowadzonej kampanii.

1.      Interakcje ponad liczbę obserwujących

Osoby, które nie są zaznajomione z mechanizmami rządzącymi światem social mediów, nierzadko decydują się na wybór influencera wyłącznie w oparciu o liczbę obserwujących go osób. Należy mieć jednak na względzie, że takie kryterium nie mówi nam niczego na temat rzeczywistych interakcji pomiędzy danym profilem a jego followersami. Osoby obserwujące fanpage mogły zostać kupione bądź trafić tam w ramach konkursu (którego warunkiem byłoby polubienie danego profilu).

Jednym z czynników demaskujących tego typu praktyki jest odpowiedni stosunek polubień profilu do like’ów i komentarzy pod samymi postami. Jeśli wartość ta sprawia wrażenie podejrzanie niskiej, należy założyć, że przeprowadzona współpraca z influencerem nie przełoży się na oczekiwane wzrosty w sprzedaży lub wzrost świadomości odbiorców na temat naszej marki.

2.      Rozpoznawalność czy profesjonalizm?

Nieustannie rozrastająca się sieć mediów społecznościowych wykreowała wielu twórców treści, którzy osiągnęli sukces poza internetową rzeczywistością. Jednym z najbardziej charakterystycznych przykładów z ostatnich lat jest m.in. niezwykle wysokie zainteresowanie lodami Ekipy – grupy kilkunastu YouTuberów i influencerów, współpracujących m.in. z lodami Koral, polskim parkiem rozrywki Energylandia czy producentem przyborów szkolnych Herlitz. Twórczość składu zapewnia im wysokie zasięgi we wszystkich wiodących kanałach social media i dużą popularność zwłaszcza wśród młodej części internautów.

Współpraca z influencerem o wysokim stopniu rozpoznawalności oznacza, rzecz jasna, konieczność przygotowania odpowiednio wysokich nakładów finansowych. Przedsiębiorstwa dysponujące nieco bardziej ograniczonym budżetem (oraz takie, które oferują specjalistyczne produkty), powinny zwrócić swoją uwagę ku content creatorom obserwowanym przez mniejszą liczbę użytkowników, którzy mogą okazać się bardziej zaangażowanymi odbiorcami.

3.      Zwróć uwagę na renomę influencera

Współpraca z influencerem powinna być poprzedzona staranną analizą nie tylko efektów jego dotychczasowych kampanii, lecz również publikacji o charakterze „prywatnym”. Czy podejmuje on tematy kontrowersyjne, które mogą zrazić do nas potencjalnych klientów? Czy doprowadził do sytuacji, w której doszło do przerwania kampanii? Przeprowadzenie dogłębnego researchu pomoże nam uniknąć potencjalnych problemów w przyszłości.

Współpraca z influencerem może być prosta

Szukasz marki, która pomoże zadbać Ci o widoczność w mediach społecznościowych? Zapoznaj się z ofertą frankandgreg.com/wspolpraca-z-influencerami/ agencji Frank&Greg, specjalizującej się we współpracy z influencerami, organicznymi social media czy tworzeniem strategii komunikacyjnej i wizerunkowej. Skontaktuj się ze specjalistami Frank&Greg i zadbaj o nową jakość komunikacji swojej marki w internecie.

 

Źródło: Agencja Social Media Frank&Greg

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.