Zalety Shopify Plus. Kiedy warto wybrać Shopify Plus?

Zalety Shopify Plus. Kiedy warto wybrać Shopify Plus?

Shopify jest platformą do prowadzenia działalności w zakresie e-commerce. Doskonale sprawdza się dla wielu przedsiębiorstw, bez względu na wielkość prowadzonych działań. Działa w modelu subskrypcyjnym SaaS, czyli oprogramowania działającego w chmurze. Użytkownicy mają do wyboru 5 planów subskrypcji. Co cechuje najbardziej rozbudowany, czyli Shopify Plus?

Jakie są rodzaje subskrypcji Shopify?

Shopify swoim klientom oferuje 5 różnych planów subskrypcji, tak aby mogli oni najlepiej dostosować oferowane opcje do swoich potrzeb, gdyż im droższa wersja, tym większy dostęp do bardziej zaawansowanych możliwości. W ofercie znaleźć można:

  • Shopify Lite – $9/miesiąc – umożliwia umieszczenie przycisku „kup teraz” na blogu, landing page’u lub stronie;
  • Shopify Basic – $29/miesiąc – standardowy, prosty sklep internetowy;
  • Shopify – $79/miesiąc + 1% opłata od transakcji;
  • Shopify Advanced – $299/miesiąc + 0,5% od każdej transakcji;
  • Shopify Plus – koszt ustalany indywidualnie, jednakże ceny zaczynają się od $2.000/miesiąc.

Najbardziej rozbudowane plany cieszą się ogromną popularnością właścicieli e-commerce, dlatego Shopify Plus z Advanced Shopify porównuje wecanfly.pl. My poniżej skupimy się na wersji Plus, która stanowi świetne rozwiązanie dla biznesu.

Jakie zalety ma Shopify Plus?

Shopify Plus jest wysoko zaawansowaną wersją platformy sprzedażowej, która posiada wiele bardzo przydatnych w prowadzeniu sprzedaży funkcji. Jedną z jej zalet są szerokie możliwości pozwalające na dostosowanie wyglądu sklepu, w tym wgranie własnego szablonu dla checkoutu, co nie jest dostępne w niższych wersjach. Dla rozwoju działalności globalnej bardzo ważna jest możliwość zarządzania 10 storefrontami, czyli kopiami sklepu. Dodatkową zaletą jest unikalna możliwość obsługi więcej niż jednej waluty na checkoucie, co znacząco zwiększa konwersję. Kolejnym usprawnieniem sprzedaży jest to, że serwery są w stanie pomieścić nieograniczoną liczbę kupujących w tym samym czasie, a także wysoki poziom bezpieczeństwa transakcji.

Warto podkreślić, że szybki API (interfejs programowania aplikacji) daje możliwość prostego budowania nowych rozwiązań oraz integrację platformy e-commerce z innymi systemami. Zaletą Shopify Plus jest także bardzo szybka migracja z innych platform oraz możliwość utworzenia nieograniczonej liczby kont użytkowników. Ogromnym, często docenianym plusem Shopify Plus jest automatyzacja działania sklepu, dzięki narzędziom Shopify Scripts oraz Shopify Launchpad. Pierwsze z nich pozwala na zmechanizowanie czynności, które powtarzają się często w sklepie, z kolei Launchpad doskonale sprawdza się do wprowadzania nowych kolekcji oraz planowania promocji.

Kolejną z zalet Shopify Plus jest szereg opcji wspierających sprzedaż pomiędzy klientami biznesowymi. Obejmuje m.in. lepszą kontrolę upustów cenowych czy zablokowanie dostępu do sprzedaży hurtowej hasłem.

Ostatnią, jednak nie najmniej istotną, zaletą pakietu Shopify Plus jest stałe, całodobowe wsparcie wykwalifikowanej pomocy technicznej.

Dla kogo sprawdzi się Shopify Plus?

Shopify Plus jest wersją sklepu internetowego, która przeznaczona jest dla klientów enterprise. Niestety słowo to nie posiada swojej oficjalnej definicji. Uważa się, że firma tego typu zatrudnia powyżej 1.000 pracowników, jak i osiąga przychód roczny powyżej $100.000. Na tej podstawie można wywnioskować, że z tej wersji e-commerce korzystają popularne, duże, rozwinięte firmy lub korporacje, którym zależy na szerokim wykorzystaniu zaawansowanych funkcji oraz dopasowaniu strony do aktualnych potrzeb klientów. Shopify Plus często wybierane jest też przez firmy prowadzące sprzedaż globalną, a także B2B oraz hurtową.

Dodaj komentarz