Pompy do centralnego układu smarowania – jak wybrać?

Pompy do centralnego układu smarowania – jak wybrać?

Pompa i smar – to dwa proste słowa, które w rzeczywistości odnoszą się do bardzo ważnego aspektu systemu smarowania. Pompa do smaru jest „sercem” scentralizowanego systemu smarowania i obsługi płynów, w tym pompy membranowej.

Jak zbudowane są pompy do smaru?

Mechaniczna część pompy smaru do centralnego układu smarowania jest zbudowana na zbiorniku, który może być wykonany z:

  • tworzywa sztucznego,
  • stali,
  • stali nierdzewnej.

Rozmiary zbiorników są różne. Z głównego przyłącza wylotowego pompy smar może być rozprowadzany do jednego lub więcej łożysk za pomocą elementu dozującego. Do systemu można dodać kilka dodatkowych elementów monitorujących, aby zapewnić optymalne działanie systemu i nasmarowanie wszystkich łożysk. Takie dodatkowe elementy pompy do beczki składają się z przełącznika poziomu, timera, filtra, sterownika, przełącznika cyklu i przełącznika ciśnienia.

Lepsze zrozumienie Twojego systemu smarowania

Z drugiej strony, pompy do smaru jako rozwiązanie do systemu obsługi płynów mogą być jednostką mobilną, która może być obsługiwana ręcznie lub sterowana powietrzem. Tłokowa pompa tłokowa jest zamontowana na beczce smaru – stąd alternatywna nazwa pompy do beczki. Rozmiary bębna wahają się zwykle od 12,5 do 180 kg. Dodatkowymi elementami, które można dodać do pompy, są wózek, wąż, zawór sterujący, przegub i/lub pistolet dozujący.

Na co zwrócić uwagę podczas kupowania pompy do smaru?

Wybierając pompę do smaru, należy wziąć pod uwagę nie tylko zastosowanie i środowisko, ale także rodzaj używanego smaru lub systemów smarowania. Najważniejszą właściwością smaru, która odróżnia go od innych rodzajów smarów, jest jego półstały charakter. Smary różnią się od bardzo miękkich lub półpłynnych do twardych.

Co jeszcze warto wiedzieć na temat pompy do beczki ze smarem?

Główną funkcją smaru jest umieszczenie specjalnej warstwy między dwiema powierzchniami, aby mogły się ślizgać bez nadmiernego tarcia i bez uszkodzeń. Wiele dziesięcioleci temu do smarowania łożyska używano i nadal używa się smarownicy. Jest to metalowy element, który jest używany do podawania środka smarnego do pojedynczego punktu łożyska za pomocą smarownicy. Około 1900 roku firma Lincoln była pionierem wielu innowacji w projektowaniu pomp smarnych i jeśli nie wiesz, jakie pompy do smaru wybrać – to jest dobry kierunek. W 1940 roku Victor Klein wynalazł silnik pneumatyczny, który doprowadził do zbudowania mechanizmu pełnego skoku, który pozwolił na stworzenie pompy do beczki pneumatycznej. To również wiedza, która może się przydać przy wyborze.

Dodaj komentarz